سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوشی موبایل ایسوس Pegasus 4S

ایسوس موبایل Pegasus 4S با نسبت نمایشگر 18 به 9 را معرفی کرد

ایسوس به تازگی موبایل پگاسوس 4 اس را در چین معرفی کرده که از نمایشگر 5.7 اینچی با نسبت 18 به 9 بهره می برد.

این تلفن هوشمند دارای دوربین دوگانه اصلی با سنسورهای 16 و 8 مگاپیکسلی و دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی است و حسگر اثر انگشت نیز در قاب پشتی آن قرار گرفته.

چیپست پگاسوس 4 اس اسنپدراگون 435 بوده که هشت هسته پردازشی با فرکانس 1.4 گیگاهرتز برای آن در نظر گرفته شده.

نمایشگر این موبایل دارای رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل است و حاشیه های آن در بالا و پایین بسیار کم بوده و در کناره ها نیز از شیشه های 2.5D بهره می برد.

موبایل جدید ایسوس در دو نسخه به بازار عرضه می شود: یک مدل بهره مند از 32 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 3 گیگابایت رم و دیگری دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم. این تلفن هوشمند از درگاه کارت حافظه مایکرو اس دی نیز بهره مند است و یک باتری 4030 میلی آمپر ساعتی برای آن در نظر گرفته شده.

لازم به ذکر است که این تلفن هوشمند با اندروید 7.1.1 در رنگ های مشکی و طلایی به بازار عرضه می شود، البته هنوز قیمت آن اعلام نشده. همچنین انتظار می رود پگاسوس 4 اس، به زودی در سایر نقاط جهان نیز به بازار عرضه شود.

 

 

 


نصب اندروید 8.1 واسکرول نرم و روان تر


با نصب اندروید 8.1 شاهد اسکرول نرم و روان تری در محیط سیستم عامل خواهید بود

همانطور که احتمالا در خبرها خوانده اید، نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 8.1 چند روزی هست که برای دیوایس های پیکسل و نکسوس گوگل منتشر شده و از جنبه های مختلف توانسته که عملکرد این سیستم عامل در تلفن های هوشمند را ارتقاء ببخشد.

اندروید 8.1 بیشتر از آنکه قابلیت های جدیدی به همراه داشته باشد، روی تغییرات زیر ساختی متمرکز شده تا بتواند تجربه بهتر و لذت بخش تری از کار در محیط اندروید را برای کاربران به ارمغان بیاورد. از جمله مهم ترین و محسوس ترین این تغییرات عملکرد بهتر و روان تر اسکرول در این سیستم عامل است که این موضوع را می توانید بلافاصله پس از نصب و اندکی کار در محیط سیستم عامل متوجه بشوید.

اگر چه گوگل در مورد تغییرات اخیر اسکرول در اندروید صحبتی به میان نیاورده، اما یکی از کاربران وبسایت ردیت معتقد است که غول موتورهای جستجو تغییراتی در موتور رندرینگ اندروید اعمال کرده که کاربر هنگام اسکرول شاهد هیچ گونه افت فریمی نباشد. احتمالا گوگل به لطف V-sync شرایطی فراهم کرده که بالا و پایین بردن صفحات در اندروید به نرم ترین و زیباترین شکل ممکن انجام بگیرد.

البته به عقیده این کاربر، تثبیت سرعت فریم در اسکرول باعث شده که پاسخ دهی نمایشگر به لمس اندکی تأخیر داشته باشد، اما در مجموع نتیجه را مطلوب و رضایت بخش توصیف کرده است.

توجه داشته باشید که اندروید 8.1 فعلا در مرحله پیش نمایش به سر می برد و هنوز به پایداری کافی نرسیده، بنابراین توصیه می کنیم که تا انتشار نسخه نهایی سیستم عامل برای داشتن تجربه ای کامل و بی نقص از آن صبر کنید.


آیا گوگل پیکسل 2 واقعاً شارژ سریع دارد؟


نتایج بحث برانگیز آزمایشات؛ آیا گوگل پیکسل 2 واقعاً شارژ سریع دارد؟

فهرست مشکلات متعدد و متنوع گوگل پیکسل 2 و برادر بزرگش هر روز طولانی تر از قبل می شود و دیروز مطلع شدید که بعضی از موبایل های امسال گوگل به صورت خام و بدون سیستم عامل به دست کاربران رسیده اند.

امروز یکی از کاربران حرفه ای نتایج تحقیقاتش در مورد فناوری شارژ مورد استفاده در گوگل پیکسل 2 اکس ال را به اشتراک گذاشته و اعلام کرده سرعت شارژ این دستگاه به حداکثر توان 10.5 وات محدود است، یعنی نمی تواند از توان 18 واتی فست شارژر موجود در جعبه استفاده کند.

این کاربر که «نیتن کی.» نام دارد، می گوید پیکسل 2 اکس ال حداکثر از 10.5 وات توان شارژر بهره می گیرد و این مقدار تا 65 درصد شارژ تقریباً ثابت است، اما از آنجا که فرایند شارژ باتری روندی غیر خطی دارد، پس از آن با کاهش نمایی توان مصرفی روبرو هستیم و این موضوع باعث می شود که زمان شارژ کامل این فبلت پرچمدار به دو ساعت و نیم برسد.
شاید ال جی و گوگل، احتیاط و طول عمر باتری را به شارژ سریع ترجیح داده اند

از قرار معلوم، گوگل و ال جی (که سازنده اصلی پیکسل 2 اکس ال محسوب می شود) رویکرد محتاطانه ای را در پیش گرفته و با محدود کردن سرعت و توان شارژ باتری این دستگاه، تلاش کرده اند تا چرخه عمر آن را افزایش دهند. با این حال نارضایتی کاربرانی که با شارژ نه چندان سریع روبرو می شوند هم به خوبی قابل درک است، به ویژه اینکه شارژ سریع در تبلیغات گوگل کاملاً برجسته شده بود.

هنوز نمی دانیم آیا گوگل پیکسل 2 هم مانند مدل بزرگ تر به این وضعیت دچار است یا خیر، ضمن اینکه باید منتظر باشیم تا اهالی مانتن ویو پاسخ رسمی به این ادعا را منتشر کنند.


فرایند به روز رسانی موبایل های اندرویدی


سونی فرایند به روز رسانی موبایل های اندرویدی خود را تشریح کرد

سونی از اولین شرکت هایی بود که به روز رسانی اندروید 8 را برای یکی از پرچمداران خود، اکسپریا XZ پریمیوم ارائه داد. حالا این شرکت در پاسخ به هیجان کاربرانش برای دریافت جدیدترین نسخه اندروید، اطلاعاتی را به منظور تشریح فرایندهای تولید به روز رسانی منتشر کرده است.

بر اساس این اطلاعات، تولید و ارائه به روز رسانی ها شامل دو فاز کلی می شود که هر یک مراحل خاص خود را دارند و در ادامه به آنها می پردازیم:
فاز اول، تولید:

مرحله 1، استفاده از کیت توسعه پلتفرم: چند هفته پیش از اینکه گوگل به طور رسمی نسخه ای از اندروید را عرضه کند، کیت توسعه پلتفرم را در اختیار شرکت های سازنده قرار می دهد. این کیت شامل مجموعه ای از کد های منبع است که برای سازنده امکان توسعه، بهینه سازی و تست نسخه جدید اندروید را فراهم می آورد.

مرحله 2، ساخت زیربنا: هنگامی که اولین نسخه از به روز رسانی جدید توسط گوگل به طور رسمی عرضه می شود، سازنده باید آن را در گجت های خود آزمایش کند.

مرحله 3، لایه انتزاعی سخت افزاری (HAL): در این مرحله تمام چیپست های موجود برای کار با نسخه جدید اندروید آزمایش می شوند.

مرحله 4، پیاده سازی اولیه: قابلیت های پایه دیوایس ها از جمله تماس تلفنی، پیام رسانی و اتصال به اینترنت توسط مهندسان پیاده سازی می شوند.

مرحله 5، آزمایش های مختص سونی: سونی قابلیت های مختص خود، از جمله رابط کاربری مخصوصش را به نسخه جدید اضافه می نماید و همچنین برخی قابلیت های دیگر از جمله قفل صفحه، بخش تماس ها، موزیک، آلبوم ها، ایمیل، Smart Stamina و ... را  نیز اضافه کرده و بهبود می دهد.

مرحله 6، آزمایش: حالا سونی آماده است که نسخه جدید اندروید را در اختیار کاربران قرار دهد. این نسخه برای کارکرد روزانه قابل استفاده بوده، ولی ممکن است برخی مشکلات در زمینه پایداری یا عدم کارکرد برخی قابلیت ها داشته باشد. بازخوردهایی که از این مرحله آزمایش به سونی داده می شوند کمک می کنند که مشکلات شناسایی و رفع شوند.

مرحله 7، آزمایش های بیشتر: این مرحله که به طور همزمان با مرحله قبلی انجام می شود، ولی بیشتر بر پایداری و مصرف بهینه انرژی تمرکز دارد.
فاز دوم، دریافت مجوزها و تأییدیه ها:

مرحله 8، اطمینان از حفظ استاندارها: در این مرحله بسیار مهم، از هماهنگی و کیفیت کارکرد بخش های مختلفی از جمله وایفای و بلوتوث، در تمامی دیوایس ها اطمینان حاصل می شود.

مرحله 9، همکاری با اپراتور: برخی از اپراتورهایی که گجت های سونی را عرضه می کنند، درخواست تولید نسخه های خاصی از نرم افزار را دارند. این نسخه ها با همکاری اپراتور آزمایش شده و در نهایت پس از کارکرد بدون مشکل تمامی قابلیت ها، اپراتور ها تأییدیه های مورد نیاز را برای سونی صادر می کنند.

مرحله 10، عرضه: نسخه نهایی برای کاربران سونی ارسال می شود.

مرحله 11، مرحله پایانی: سونی شبکه های اجتماعی و انجمن های اینترنتی خود را به منظور پیگیری بازخوردهای کاربران بررسی می کند. این پیگیری ها موجب می شود تا قبل از عرضه به روز رسانی نسخه بعدی اندروید، سونی بتواند به روز رسانی های بعدی فرم وِر را ارائه دهد.

لازم به ذکر است که اطلاعات منتشر شده توسط سونی به زمان ارائه آخرین نسخه اندروید برای موبایل ها و تبلت های سونی اشاره نمی کند، ولی اطلاعات جامعی در خصوص مراحل مورد نیاز برای تولید آپدیت ها را در اختیارمان قرار می دهد که به واسطه آن در میابیم که چرا معمولاً این پروسه طولانی تر از حد انتظار است.


نسخه های پایدار اندروید


مدیاتک نسخه های پایدار اندروید را به دست سازندگان موبایل می رساند

شرکت مدیاتک به تازگی از زیر سایه سنگین کوالکام بیرون آمده و مورد توجه غول های بزرگ دنیای تکنولوژی قرار گرفته. پس از اینکه اپل اعلام کرد چیپ های مودم این شرکت را در آیفون های بعدی به کار می گیرد، گوگل هم به مدیاتک اجازه داده تا نسخه های کامل و تست شده سیستم عامل اندروید و خدمات موبایلی گوگل (GMS) را در اختیار سازندگان تلفن همراه قرار دهد.
مدیاتک اولین سازنده چیپست حاضر در برنامه GMS اکسپرس است

طبق بیانیه رسمی مدیاتک، آنها نخستین تولید کننده چیپ مجتمع (SoC) در جهان به شمار می روند که به عنوان شریک رسمی گوگل در GMS Express معرفی شده اند. این برنامه ویژه، راهکارهای نرم افزاری تأیید شده مبتنی بر اندروید از جمله GMS و CTS (مجموعه تست سازگاری) را در اختیار سازندگان موبایل قرار می دهد.

با استفاده از این طرح، تولید کنندگان تلفن همراه قادرند با هزینه کمتر و سرعت بیشتر محصولاتشان را وارد بازار کرده و تجربه کاربری با کیفیت تر و سازگارتری را در زمینه سیستم عامل و اپلیکیشن های اندرویدی برای مصرف کننده نهایی به ارمغان بیاورند.

یکی دیگر از مزایای شراکت گوگل و مدیاتک برای شرکت های تولید کننده و طراح (OEM و ODM) این است که روند اخذ مجوزهای سازگاری بسیار کوتاه تر شده و از سه ماه به چهار هفته کاهش می یابد. نهایتاً کاربر نهایی هم بسته های امنیتی ماهانه را با سرعت بیشتری دریافت خواهد کرد.

گفتنیست در حال حاضر چیپست های مدیاتک سالانه درون بیش از 1.5 میلیارد دستگاه الکترونیکی، از جمله موبایل ها، تلویزیون ها، اسپیکرها، روترها و غیره به کار گرفته می شوند و این همکاری ارزشمند در ادامه راه کمک شایانی به آنها خواهد کرد، به خصوص اینکه کوالکام، رقیب اصلی آنها به خاطر درگیری با اپل حال و روز چندان خوشی ندارد.