سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تغییرات رابط کاربری گوگل


گوگل از تغییرات جدید رابط کاربری وبسایت خود در موبایل رونمایی کرد

اگر امروز چیزی را در موبایل تان جستجو کرده باشید، احتمالا متوجه تغییرات کوچک صفحه خانگی گوگل شده اید. گوگل اخیرا رابط کاربری وبسایت خود در موبایل را از نو طراحی کرده تا تجربه بهتری از جستجو را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

این تغییرات در حالی صورت گرفته اند که چند روز پیش تصاویری از نسخه بتای اپلیکیشن جستجوی گوگل با یک طراحی متفاوت منتشر شد. در این طراحی جدید که فعلا در مرحله آزمایشی به سر می برد، لبه های تیز و زاویه دار جای خود را به لبه های گرد داده اند. حالا همین طراحی به نسخه موبایل وبسایت گوگل هم آمده و کاربران iOS و اندروید از امروز می توانند آن را در موبایل های خود مشاهده نمایند.

احتمالا اولین خصوصیتی که در این طراحی جدید متوجهش می شوید، گرد شدن لبه های باکس اصلی جستجو است؛ تغییری که تقریبا شما را به یاد آیکن های لبه گرد ال جی در UX 6.0 می اندازد، با این تفاوت که باکس جستجوی گوگل به شکل مستطیل و اندکی طویل تر از آن هاست. کافیست در این مستطیل لبه گرد چیزی بنویسید تا نتایج در کارت هایی به همین شکل برایتان به نمایش در بیایند.

اما به غیر از حذف گوشه های تیز و زاویه دار، لینک ها و عناوین در نتایج جستجو هم دستخوش تغییراتی شده اند و حالا سایه آبی کم رنگ تر و ملایم تری را دور آن ها مشاهده می کنید. مضاف بر این پس زمینه طوسی رنگ نتایج جستجو حالا به رنگ سفید درآمده تا با کارت های برآمده در تصویر سازگاری بیشتری داشته باشد.

انتشار این طراحی جدید برای اسمارت فون ها از امروز آغاز شده، اما اگر هنوز اثرات آن را در موبایل خود نمی بینید احتمالا باید یکی دو روز دیگر برای مشاهده آن ها منتظر بمانید.