سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هدست واقعیت مجازی اچ تی سی


هدست واقعیت مجازی بعدی اچ تی سی احتمالا در 23 آبان رونمایی خواهد شد

به گزارش یک وبلاگ تکنولوژی چینی، به نظر می رسد که شرکت تایوانی اچ تی سی قصد دارد در تاریخ 14 نوامبر (23 آبان) و در رویدادی موسوم به HTC Vive Developer Conference، از یک هدست واقعیت مجازی مستقل رونمایی به عمل آورد.

چندی پیش خبری منتشر شد که اچ تی سی برای ثبت پتنت این محصول جدید در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا، از نام تجاری Vive Focus استفاده کرده است. اما مطابق آخرین گزارشات، به نظر می رسد که شرکت تایوانی اخیرا در چین و برای همین محصول، عنوان Vive M را هم به ثبت رسانده که ممکن است در نهایت با همین نام روانه بازار شود.

شایعات حاکی از آنند که هدست VR جدید اچ تی سی مجهز به پردازنده اسنپدراگون 835 کوالکام به عنوان قلب تپنده بوده و از تکنولوژی اختصاصی این شرکت برای ردیابی حرکات در شش محور استفاده خواهد کرد.

هدست واقعیت مجازی اچ تی سی به عنوان یک دیوایس مستقل، دارای نمایشگر مختص به خود بوده و ممکن است یک کنترلر حرکتی شبیه به هدست دی دریم گوگل هم همراه با آن ارائه شود. Vive Focus (یا Vive M) بر خلاف HTC Vive برای پردازش محتوای واقعیت مجازی به رایانه وابسته نیست، و پیش بینی می شود که از هر دو پلتفرم واقعیت مجازی VivePort اچ تی سی و Daydream گوگل پشتیبانی به عمل بیاورد.

همچنین اگر از طرفداران بازی های واقعیت مجازی هستید، باید بدانید که به گفته راکستار گیمز بازی L.A. Noire: The VR Case Files همزمان با برگزاری رویداد HTC Vive Developer Conference برای هدست Vive منتشر می شود. با این اوصاف، چندان دور از انتظار نیست که در کنار Vive شاهد انتشار این بازی برای هدست جدید نیز باشیم.

اچ تی سی هنوز در مورد قیمت این هدست VR جدید صبحتی به میان نیاورده، اما با توجه به نمایشگر مستقل در آن با اطمینان می توان گفت که قیمت این دستگاه به طور قابل ملاحظه ای نسبت به هدست Vive هفتصد دلاری بیشتر خواهد بود.